20 Ekim 2008 Pazartesi

Doğum hikayemiz-2

8. hafta civarında müthiş merak ve heyecanla başlayan hamilelik sürecim mide bulantılarıyla kabusa dönmeye başladı. Çeşitli kaynaklarda sabah bulantılarından bahsediliyordu. Ama benimkiler akşam başlıyordu. Sabah uyanıyorum hiç bir şey yok. İşe gidiyorum bütün gün gayet iyiyim. Akşam eve gelip yemek yiyorum ve kabus başlıyor. Gece ikiye üçe kadar kusuyorum ve bir süre sonra bitkin düşüp uyuyakalıyorum. Her gün tekrarlanan bu seremoni :)) 10.haftada had safhaya ulaştı. Bir cumartesi öğlen 1 gibi kusmaya başladım. Gece 3 olduğunda hala kusuyordum. Artık boğazım yara olmuştu ve sinirlerim bozulmuştu. Doktorumu aradım ve hemen hastaneye gittik. 3 gün hastanede yattım. 13.hafta bulantılarım iyice azaldı. Tam rahatladım zannederken reflü şikayetim başladı. Ne yesem ne içsem midemden yukarı yemek boruma doğru korkunç bir yanma. Kaç şişe Gaviscon bitirdim allah bilir. İşin iyi tarafı bulantı ve reflü nedeniyle yemek düzenimi (az az ve sık sık) ve yediklerimi çok titiz ayarlamam gerekti. Hayatımın hiç bir döneminde bu kadar sağlıklı beslenmemişimdir herhalde :))
Hamileliğimin sonuna kadar reflü dışında başka bir sorunum olmadı.
13.hafta kontrole gittiğimde bebeğimin erkek olduğunu öğrendim. Aslında doktorum söylemedi ama ben gördüm ve doktorum henüz net olmadığını gördüğüm şeyin göbek kordonu ya da klitoris olabileceini söyledi ama ben çok emindim. Hep bir oğlum olmasını hayal etmiştim hatta üniversitede okurken bir dergiden sarı saçlı, renkli gözlü, düz ve uzun saçları rüzgarda uçuşan, çimlerde koşturan bir erkek çocuğu fotoğrafı uzun yıllar odamın duvarını süslemişti. Aslında her şeyden önemlisi bebeğimin sağlıklı olmasıydı. Ama erkek olması beni çok mutlu etti.
16.haftaya geldiğimde internette hamilelikle ilgili yerli yabancı tüm web sitelerini keşfetmiş ve bebeğimin gelişimini hafta hafta tüm detaylarıyla incelemeye başlamıştım. Bir yandanda kurs araştırıyordum. Tam bu sırada bir arkadaşım bana Ayşe Öner'in kursunu önerdi.
Bir hafta sonu Ayşe hanımın kurs verdiği Bebek'teki evine gitti. Daha kendisini görür görmez kursa kayıt olmaya karar verdim. Ayşe hanım 1989'dan beri hamileleri eğitmeyi görev edinen bir hemşireydi. Deneyimi, bildiklerini aktarma şekli inanılmazdı. Onunla ve kursuyla tanışmak hamileliğimi ve doğumumu çok etkiledi. Hamileliğim boyunca kursta yaptığım egzersizler ve nefes teknikleri vücudumu doğuma hazırladı. Bana normal doğum için cesaret verdi. Eğer ben normal doğum yapabildiysem bunu başta Ayşe hanıma ve sonra doktorum Ömer beye borçluyum.
Kursta bebeğimin gazını nasıl çıkaracağımı, banyosunu nasıl yaptıracağımı, acil durumlarla nasıl başedeceğimi öğrendim. Doğum sonrası oğluma kendimden emin olarak bakmamı ve büyütmemi sağladığı için Ayşe hanıma çok çok teşekkür ederim. İstanbul'da yaşayan herkese bu kursu kesinlikle tavsiye ederim. Merak edenler www.ayseoner.com adresinden detayları öğrenebilir.

Hiç yorum yok: